MY NAME IS NORLI N THIS IS MY BLOG

MY NAME IS NORLI N THIS IS MY BLOG

Friday, April 16, 2010

POLITIK DAN OPIS CIPUT

Aku mmg takleh faham lah , knp wujud politik kat opis2 ciput nih. Klu MNC offices , aku leh faham bila ada politik2 macam ni sbb masing2 nk cepat mendaki tangga kenaikan pangkat  . Tapi klu company ciput , ada jugak politik2 gini , aku tak faham utk tujuan apa ? Cuba terangkan , UNTUK APA ?

Secara peribadinya , aku berpendapat , BUANG MASA jer klu nk wujudkan politik2 tepi jalan kat opis2 ciput nih....takde maknanyaaaaaa.....kenaikan pangkat ? alahai , klu setakat dlm opis tu ada 3 org jer , satu jaga administration ( yg jaga admin ni , dialah jugak  akaun, purchasing, customer service dll , dll )  , satu jaga sales , satu jaga production , cuba korang terangkan , nk naik pangkat mendenya???? Naik Director ? CEO?COO?....eh , rentikan lah .....

Kalau setakat yearly sales pun tak smpi RM1 JUTA setahun ( setahun tau , aku repeat eh , setahunnn ) , nk naik pangkat and increment mendenya ? Dok lagu tu jugak lah .....lagipun apa yg diaorg ni dapat bila ada politik2 macam ni kat opis ciput nih ? Dapat sakit ati , dapat staff cabut jer sbb tak tahan kena diskriminasi , dapat PECAH BELAH .....ha tulah yg korang2 yg suka mempolitik kan opis ciput nih DAPAT ...silap2 ngan korang2 sekali kena PECAH BELAH kan dek bos yg hampeh tu.....


Ha , stop dulu ...lain kali jgn bg aku naik hangin ......





Lots of Love ,

Mummy Amelynn

No comments:

Post a Comment

Thanks for commenting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...