MY NAME IS NORLI N THIS IS MY BLOG

MY NAME IS NORLI N THIS IS MY BLOG

Sunday, May 9, 2010

SELAMAT HARI IBU UTK SEMUA

Selamat Hari Ibu utk semua Mummy2 yg hot kat luar sana tu , yg belum jadi mummy pun boleh jugak lah angin2 wish ni...hik3...

Bila sebuat pasal Hari Ibu , byk kenangan2 manis yg berlegar2 dlm kepala ni , especially kenangan2 dgn mak . Mak mmg fulltime housewife , dr aku lahir ke dunia ni smpilah aku besar mak mmg tak pernah pegi keje or opis or apa2 yg sewaktu dgnnya . Mak byk habiskan masa kat umah dgn anak2 n satu perkara yg aku ingat sgt2 , mak ni suka meniaga , sama mcm aku ngan kakak2 n abg2 aku . Mmg minat meniaga . Mak dulu meniaga kuih, meniaga cadar,meniaga kain , meniaga langsir , macam2 lah yg mak niagakan . Klu zmn dulu dh ada internet , sure mak aku dh bukak satu blog .hik3....

Selalunya mak akan pegi Singapore utk amik stok2 kain n stok2 meniaga dia . Masa tu exchange rate SGD ke RM baru 1:1 . SGD1.00 sama ngan RM1.00. Mmg best lah masa tu , mana tak bestnya , aku yg paling kecik , pastu org lain gi sekolah , aku tak sekolah lagi , jadi akulah bodyguard mak yg paling setia sekali . Pastu mak selalu upah ngan Smarties yg botol besar , botol tu besarnya mcm botol shuttlecock , mmg besar and of course lah , isi dlm botol tu beribu2 lemon Smarties . hik3....masa tu harga dia dlm SGD5.00 jer kot . Pastu kedekutnya aku ni taknak bg abg2 aku rembat itu Smarties , aku sorok dlm almari pinggan mak . ha3...smpi bila pun budak2 tu tak jumpa .ha3..suka3....

Ada satu kenangan pasal gi Singapore ngan mak yg aku mmg2 takleh lupa , masa tu mak ajak masuk emporium . Klu tak silap aku NTUC kat Woodlands. Pastu masa naik eskalator ,  mak kata , Pet ...mak rasa dlm kain mak ni mcm beranginnnnn jer... aku diam jer lah . Sekali mak ajak gi toilet , pastu kuar dr toilet mak punya gelak bukan main besar lagi ....rupanya mak lupa pakai seluar kecik ...kah3...x senonoh mak aku ...hahahha.....kelakor2. Sejak tu klu nk gi Spore mesti aku tanya mak dulu , mak , yg dlm tu dh pakai belum?...mesti mak gelak2 jer...


Mak , mak , byk benda yg aku warisi dr mak , especially minat meniaga mak tu .


SELAMAT HARI IBU ,MAK.....







Lots of Love , Mummy Amelynn

No comments:

Post a Comment

Thanks for commenting

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...